Dagsarkiv: 2014/09/18

Imorgon får jag besök!

Först kommer sotaren någon gång mellan 07:30 – 15, och sen kommer Cecilia och Nina på middag. Cecilia ska prova kläder, jag rensar min garderob med hjälp av Instagram, och hon har hängt undan några klänningar och en top.

Sotaren har en rider* värdig en rockstjärna! Eller vad sägs om;

  • täck för frånluftsventiler i samtliga rum med plast redan på morgonen, senast kl 07:30
  • montera ner allt som står i  kryddhyllan
  • plocka undan lösa saker runt spis och diskbänk
  • plocka bort tvätt, handdukar, parfymflaskor och dyl. från badrummet

* http://sv.wikipedia.org/wiki/Rider

Då hundtricket inte fungerar…

Har jag uppgraderat till att fastna i parkbänk med min coola nyckelkedja.
Om jag fick hjälp? Nä, såg väl mer förbannad ut än som en vacker mö i nöd. Ingen av de joggande männen som hurttade förbi gjorde någon ansats till att stanna.
Kom loss tillslut. Fick demontera nyckelkedjan.

IMG_2193.JPG