De skulle bara veta hur det känns.

Att sitta vid ett bord och det diskuteras vem som ska skaffa barn härnäst… Det står mellan min lillasyster 26 och min kusins flickvän 20. De som spekulerar är förutom de två, min kusins mamma och min kusins tjejs mamma. INGEN ens nämner mig som ett alternativ till barnaföderska. Inte en tanke ens. Är det för att jag är reumatiker eller singel? Singel har jag ju inte alltid varit, och frågan om jag vill/kan skaffa barn har aldrig kommit upp. Jag antar att det är för att jag är reumatiker. Ibland passar det bra att komma ihåg att jag är sjuk.

De skulle bara veta att jag längtat efter att skaffa barn i säkert 10 år. Att jag inte använt preventivmedel på 3-4 år. Att jag snart levt upp hela summan som jag avsatt för att åka till storkklinik i Danmark pga dumt ex, uppsägning och en jävla flyttkarusell.

Idag var det repris på Barn till varje pris. Ska krypa ner i sängen med min snarkande katt och se det.

Kommentera

