Saker som bara händer när man inte har tid!

  1. Man upptäcker att man inte har underkläder så det räcker hela helgen (trots att jag för länge sedan gett upp att ha likadana strumpor) när man ska jobba två dagar av två och hinna klämma in en tjejfest och ett födelsedagskalas. Dessutom är den enda jobbtröjan mycket oren!
  2. Man väntar på en (pensionärs)granne, som tydligen bara okynnesbokat tid i tvättis och alltså upptar min viktiga studietid i onödan!
  3. Man tappar tvättmedelsförpackningen lite käckt på golvet så man måste städa lite extra. Här skyller jag lite på 2 timmars broderande på syjuntan igår. Händerna har inte riktigt hämtat sig.

Så vart golvet sopat den här gången i alla fall! Annars är jag lite inne på syrrans kompis linje ”Låt pensionärerna städa, de har ändå inget annat för sig!”

 

Där försvann 15 minuter till att ladda tvättmaskinen, sopa golv och svära. Ytterligare 7 minuter till att fota, redigera och blogga. Men nu när jag fått spy ur mig så känns det bättre! Nu, plugga i 38 minuter innan tvätten ska hängas. Häpp! Häpp!

Kommentera

