I skydd av mörkret…

130501_01

Med svart huvjacka och en lånad spade smög jag och jycken ner till rondellen utanför köksfönstret för att plantera påskliljelökar. Kände mig lite små-kriminell när jag försökte gräva en stor grop i gräsmattan. Det gick inte. Spaden var för klen och det var fullt med stenar i gräsmattan.
Jag fick justera min plan och gräva ner påskliljorna i spireabuskarna utanför porten istället. Fint det med, men jag ser dem inte från min lägenhet. Kommer i alla fall att se dem när jag går in och ut genom porten.

2 responses to “I skydd av mörkret…

  1. Pingback: Innan regnet. | Jag har inte bara en hund

  2. Pingback: Gerillaodlingen. | Jag har inte bara en hund

Kommentera

