Men vad äter du då?!

Kanske du tänker, med anledning av föregående inlägg. En mycket bra fråga. Som jag inte är så stolt att svara ”pasta” på. Pasta ståendes vid diskbänken, eller pasta sittandes framför TV:n. Hur kul är det att laga mat till sig själv, och äta själv varje dag liksom? ”Pasta byggde denna kropp!” som min vän Maria sa här om dagen.

Nu har jag inte tänkt att börja med någon diet. Varken LCHF, 5:2-dieten, raw-food eller något annat tilltalar mig. Jag ska däremot tänka mer på vad jag äter, byta ut min vita pasta mot fullkorns-pasta, äta mindre portioner. Försöka äta nyttiga mellanmål så jag inte blir vrålhungrig och vräker i mig mackor i väntan på att… eh… pastavattnet ska koka upp. Kanske till och med försöka äta havregrynsgröt.

Vem vet, kanske det inte räcker med att röra på sig och äta nyttigare. Men, jag börjar där i alla fall.

Wish me luck!

2 responses to “Men vad äter du då?!

  1. Hasse och Åsa.

    Havregrynsgröt är ett bra mellanmål. Dessvärre måste man ju ha sylt till. Men mätt blir man och snabbt går det att röra ihop.
    Håller helt med om det där med att laga mat till sig själv. Tråkigare än tråkigast! Själv borde jag följa ditt exempel.
    Lycka till!

    • Jag tycker verkligen illa om havregrynsgröt, som att äta tapetklister. Men jag ska ge det en chans! Just nu när jag är förkyld har jag ju ingen smak, så jag kanske kan vänja in mig… 🙂

      Tack för pepp!

Kommentera

