Chiafrön.

Jag ska ju inte börja med någon diet. Bara äta det jag äter i mindre portioner, med nyttigare (läs fibrigare) ingredienser och lägga till mellanmål så jag inte äter mackor i vild förtvivlan för att jag är så hungrig.

Men, jag kunde inte hålla mig från att köpa Chiafrön igår när jag var på Ica. När jag läser saker som att ”redan de kloka gamla Aztekerna använde dessa frön” så trillar jag lätt dit, historienörd som jag är. Nu tänker jag inte bli någon långdistanslöpare som Tarahumara-stammen, (som anses vara världens bästa långdistanslöpare) som äter Chiafrön till frukost, lunch och middag men det skadar nog inte att piffa upp havregrynsgröten med lite frön.

2 responses to “Chiafrön.

  1. Ja, men jag håller mig mätt mycket längre när min frukost innehåller chiafrön!

Kommentera

