Linda och polisförhöret.

Idag har jag suttit i polisförhör. I 45 minuter fick jag svara på frågor om hur ett förhållande med en man jag var tillsammans med för några år sedan var. Tydligen har det startats en omfattande utredning mot honom angående våld, hot och sexuellt tvång, och någon av tjejerna som figurerar i den mindes mitt namn.

Jag hoppas de sätter dit honom ordentligt! Så. Jävla. Jätteordentligt.

Jag klarade mig väldigt bra, med tanke på hur frågorna lät. Det tackar jag min lyckliga stjärna, och min stora hund för. Och så är jag glad att jag stack direkt när det barkade åt helvete! Jag väntade inte på att det skulle bli bättre. Och jag trodde inte på orden om att det inte skulle hända igen.
Den sista erfarenheten var en dyrköpt läxa från yngre dagar, då jag inte gick direkt. Då jag trodde på ursäkterna och ärligt trodde att det skulle kunna bli bättre.
Nu hade jag ingen som helt pardon.

Kommentera

