Tog mod till mig och ringde polisen idag.

Det är nu 8 veckor sedan jag blev uppringd av en kommissarie vid Polisen Södertörn. Jag lovade att återkomma med kompletterande uppgifter, men jag har inte orkat. Att öppna Pandoras ask efter flera år. Det tar emot. Först blev jag rädd, väldigt illa till mods och nedstämd. Sen blev jag förbannad! Nu har jag bearbetat det hela mentalt och känner att jag orkar ta tag i det.

Jag känner inte att jag har så mycket att tillföra utredningen. Men, av solidaritet till de andra tjejerna så har jag lovat att ta med mig mina dagböcker och åka till polisstationen på måndag.

Tänker att det blir ett avslut på allt när rättegången är över. En sista konfrontation, och sedan är han ett kapitel i mitt liv som jag kan lägga bakom mig. Tills dess fortsätter jag att bära med mig överfallsspray och bryta mot knivlagen. Jag tar böter vilken dag som helst! Bara jag kan försvara mig.

Kommentera

