Idag ska jag göra någonting läskigt.

”Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ’Varför då’, undrade jag. ’Annars är man ingen människa utan bara en liten lort’, sa Jonatan.”

Jonatan till Skorpan i Bröderna Lejonhjärta

Jag har dagböckerna i min väska när jag kliver in på Polisstationen i Södertörn, precis som kommissarie Holmstedt bett mig. Mitt hjärta bankar så jag tycker att det ska höras i korridoren. Jag är livrädd att han ska se att jag är där. Vad han nu har för anledning att besöka en polisstation?! Jag har fått för mig att han inte är frihetsberövad. Det var väl därför det var så viktigt att jag kom in så fort som möjligt..? Herregud. Torr i munnen och yr. Måtte det här få ett slut nån gång!

Kommentera

