Bastling & Partners.

140523_01

Ska träffa min advokat idag. Då hon är utsedd av Södertörns Tingsrätt att företräda mig vet jag inte hur hon ser ut. Jag förväntar mig klackar, knytblus, pennkjol, svinrygg och glasögon – annars blir jag besviken.

Hon å andra sidan kanske väntar sig ett ”offer”, och det känner jag mig då rakt inte som. Jag är ju samma Linda som för ett halvår sedan. Förundersökningen gäller saker som inträffade 2010.

Jag tänker berätta vad jag varit med om, sen får rätten bedöma om det är straffbart. Obehagligt var det, och är i allra högsta grad fortfarande! Jag skulle helst slippa allt det här, men av sympati med mina medsystrar som råkat riktigt, vidrigt illa ut så gör jag det. Men, jag känner mig varken hämndlysten eller som något offer. Jag har blivit kränkt. Och jag har gått vidare. För att det inte ska hända andra så ställer jag upp och berättar vad jag varit med om.

Kommentera

