Alltså liiite tydligare hade de väl kunnat vara…?

När jag väl kom fram till tandläkaren. I tid och med Betty. Så såg huset ut som en Konsum-kasse! Testade att gå in genom den provisoriska runda grinden. Men där krävdes ett passerkort minsann. Såg en skylt med ett telefonnummer man skulle ringa om man ville komma in till Folktandvården. Ringde, och blev upplyst om att jag, som skulle till Bettfysiologin, skulle till Sumpan. De huserar där under två år medan byggnaden totalrenoveras.
Odenplan – Sundbyberg är omöjligt att klara av på 12 minuter!

150115_01

Fick prata med min underbara tandsköterska, Lena. Hon bokade om mig så jag får åka till Sumpan till veckan. Kollade min kallelse, och se där! Där står ju klart och tydligt att jag ska ta mig till en annan del av världen. Men, nog kunde de ha varit liiite tydligare? Med nån form av blinkande LED-belysning, eller nåt..?

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och dö lite av ansträngningen.

Kommentera

