Googlar hundvalpar och resor.

Jag känner mig ensam. Ensam, ful och försoffad. Kattkillarna for hem i fredags, och jag har ingen att prata med (förutom TV:n). Det blir nog bättre när min manflu är över och jag får gå tillbaka till jobbet.

Jag vet inte vad jag vill mest just nu – resa, eller skaffa en ny hund. Fast… det här med hund är ju inte bara det positiva med sällskap och promenader. Och ingen hund är ju som min tanthund! De kostar pengar. Inte bara i inköp, utan även i foder, försäkring, veterinärvård, koppel, halsband, tågbiljett till Norrland när det är dax att hälsa på… Pengar de helt klart är värda, men pengar som jag kan tänka mig att lägga på att resa. Valpar kissar inne, de tuggar på saker och förstör när de är vakna. Och, de är helt underbara när de sover, när det rycker i tassarna och de småskäller när de drömmer. Men, man kan inte resa hur som helst med en hund för det ska fixas hundvakt, alternativt så ska hunden följa med. Och ärligt talat, hur kul är det att åka till Köpenhamn över helgen och ha ett tidsschema med kisspauser och rastning att hålla? Eller till Helsingfors med färja!

Så, jag kompenserar med att planera min Islands-resa med tjejerna, och anmäla mig som hundrastare på en hemsida för stressade medmänniskor. Det bästa av två världar tänker jag. Hundpromenader, utan att bli allt för uppbunden.

One response to “Googlar hundvalpar och resor.

  1. Låter som ett bra upplägg!❤

Kommentera

