Vad betyder ruter två?

150121_01
Igår gick jag till jobbet, första dagen efter att ha legat däckade en vecka i tidernas värsta manflu. Jag saknade arbetsuppgifterna, arbetskamraterna och inte minst – att göra nåt vettigt på dagarna. När jag blev piggare blev jag rastlös av att gå hemma. Precis utanför jobbet såg jag ett spelkort. Ett enda. Jag fotade det, och glömde sedan bort det.
Idag låg det några meter från dörren till jobbet. Men fortfarande i min väg. När det var dax för morgonfika så googlade jag på ”vad betyder spader 2?”

Det här är vad jag fick upp; På första träffen ”- Ruter: Pengar, ägodelar, det fysiska, olika medel. Ruter förknippas med jordelementet, och står för karriär och pengar. Ruter 2 Kortet betyder att en stark partnerskap kommer att formas och att din relation till någon kommer att förändras. Kortet betyder samverkan och står för en stark koppling till en partner. Stabilitet och pålitlighet väntar dig.”

På andra träffen ”Ruter 2 Ett affärsförhållande, en förändring i förhållande, skvaller.”

Sen kollade jag inte mer, för det verkade så lovande! Sa jag att jag har praktik i två månader? Praktik, som ses som en provanställning och som jag hoppas övergår i en anställning?! Och Gudarna ska veta att jag behöver ett jobb!

Kommentera

