Hjälp! Det luktar dött djur i fikarummet!

När jag kom till jobbet var allt som vanligt. Men när jag efter en stund skulle fixa kaffe så luktade det DÖD i fikarummet.
Tömde soppåsen. Kollade i kylskåpet. Kollade om någon gömt sig bakom dörren och råkat dö (kanske dax att sluta se läskiga saker på TV…?). Men jag kom inte på var lukten kom ifrån.
Förrän jag tittade ner i Bims lilla plastlåda som stod på bordet med locket på glänt.
Grönkål. Grönkål på upptining luktar as! Jag lovar!

IMG_7694

Kommentera

