Längd och mått.

På förekommen anledning känns det som att det är dax att uppdatera alla längd- och måttabeller. När jag justerade min bettskena här om veckan så blev jag varse att 1,5 mm i munnen motsvarar 1 cm ute i resten av världen.

1 cm – 0.3937 tum
1 meter – 0.000621 miles1 km – 3280 fot
1 mile – 1760 yard
1,5 mm (i munnen) – 1 cm (i resten av världen.

Nu har jag inte använt bettskenan på drygt en vecka, men mitt bett är tyvärr påverkat av justeringen. Så pass påverkat att jag numera dagligen har migränattacker. Attacker som resulterar i ljud- och ljuskänslighet. Jag kräks och vill bara peta ut mitt vänstra öga så att trycket bakom ska släppa. Har bokat in en tid för att justera tillbaka skenan, men fått en tid först i mars. MARS! Det kan hända att jag tar livet av mig innan dess. Som tur är så kommer migränen på natten när jag sover, så jag klarar av att jobba – de flesta dagarna.
Måste ringa på måndag och se om de har fått något återbud så jag kan få komma på en tidigare tid till Bettkliniken. Så här kan jag ju inte ha det.

Kommentera

