Linne och Lump i Laxå, igen!

Alltså, maken till service får man leta efter! Retrobutiken Linne och Lump i Laxå är helt fantastisk. För drygt ett år sedan köpte jag en fåtölj av dem. Jag följer dem på Instagram, och jag och Nina besökte dem även i somras.

Tanthunden fick följa med in, då det var stekhett ute – bara en sån sak! Det är verkligen inte alla butiker som är så trevliga och gästvänliga.

Här om dagen la butiken ut en bild på ett litet köksbord med Perstorpsskiva på Instagram. Priset var bra, och måtten perfekt för min balkong. Jag mailade butiken och vi kom överens om att de ska ta med bordet upp till Stockholm med nästa leverans för en ynka hundring. De ska montera ner bordet år mig, så det blir lättare att frakta. De svarar på mail snabbt och är trevliga. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska få hem bordet från Årsta på söndag kväll. Min plan är en liten pirra och snäll tvärbanechaufför. På så sätt tar jag mig ända till Gröndal. Om inte busschauffören vill att jag tar bussen med bordet, så är det bara 20 min promenad hem. Nu gäller det bara att det inte regnar. Eller spösnöar. Håll tummarna!

4 responses to “Linne och Lump i Laxå, igen!

  1. Jag hoppas det löser sig med den sista biten!
    Alltså dessa två är helt underbara, goa, serviceinriktade och superdupertrevliga!
    Tur man inte bor allt för nära, då hade man väl varit ruinerad och haft platsbrist för länge sen!;)))

Kommentera

