Bokat tid för justering!

Vaknade kl 04 med begynnande migrän. Jag är så less på det här nu! Försökte mota bort värken med Pronaxen, vatten, en kall, blöt handduk, tennisboll och ögonbindel. Migräntabletterna somnar jag på, och när jag vaknar efter några timmar så är jag alldeles förstörd, som bakis. Men kl 06 var det ohållbart och jag fick ringa och sjukanmäla mig. Kunde knappt prata. Satt på sängkanten och sluddrade. Jag hoppas verkligen att det här inte påverkar mina chanser att få fast jobb på juristfirman.

När jag sovit några timmar så klädde jag på mig och for till Milou. Det var tungt att komma iväg, men så skönt när vi väl var ute på promenad. Idag var det en glatt svansviftande hund som mötte mig i hallen. Han verkar redan mycket gladare och mer tillfreds med livet.

Jag ringde till Bettkliniken och fick direkt en tid i morgon bitti för att justera tillbaka Betty. Det är därifrån migränen kommer, från käken. Ikväll blir det tidig kväll, så jag kan börja jobba en timme tidigare för att kompensera för besöket på Bettkliniken.

2 responses to “Bokat tid för justering!

  1. En undran…va hade du tennisboll till? 🙂

    • Jag har en triggerpunkt i nacken, precis vid hårfästet. Den här stora muskeln. Så jag brukar lägga mig ner och placera en tennisboll där. Smärtan brukar klinga ur efter ett tag. Men inte den här gången.

Kommentera

