Valuta för pengarna!

Jag träffar inte min kurator så ofta. Sist var i oktober, tror jag. Hon ringde här om veckan, och vi bokade in ett möte i början av mars. Hon frågade hur jag hade det, och jag svarade att jag mår bra, och har läget under kontroll.
Men, det var då. Nu måste jag nästan skriva en lista så jag kan bocka av allt som bara pågår runt omkring mig. Eller vad sägs om cancer i min närhet. Konstant huvudvärk med återkommande migrän i drygt två veckor. Ett delgivningskvitto som damp ner i brevlådan idag. Och ett nytt besök på Endokrinkliniken, ni vet den där kliniken som skickade mig på magnetröntgen då de trodde att jag hade en tumör på hypofysen för drygt ett år sedan.

Nu är det inte bara elände. Jag har så mycket att glädjas åt. Jag trivs jättebra på juristfirman, och hoppas att det leder till fast jobb. Och jag har underbara vänner som ställer upp för mig i vått och torrt.

Men, säga vad man vill. Jag får valuta för pengarna när jag besöker henne!

Kommentera

