Stockholm – Sundsvall tur och retur på ett dygn.

150207_02

På väg upp till Sundsvall berättade mamma att Grus kaskadkräkts hela natten innan. Och, när man har immunförsvar som är nedtryckt i botten och en bit till av mediciner så vågade jag inte riskera att dra på mig ytterligare baciller, så jag landade i P1:s soffa igår kväll. Mamma trodde att Grus slickat på någonting när han kravlade omkring i en lekborg dagen innan, så hon och Per for till syrran.

Jag och P1 fikade och såg på Cujo och en svart/vit gammal Frankenstein.

150207_03

På lördagsmorgonen vaknade jag av ljudet av en elvisp och doften av kaffe! Det blev fantastiskt goda hasselnötsmjöls plättar med blåbär, hallon och kokos till frukost. Jag fick ett meddelande från mamma att även Marre hade börjat kräkas.

150207_01

Så vi packade ihop oss, och så for vi hem till Stockholm igen. Det blev inget dop, inte när båda barnet och pappan är risiga. Med de 50 gästerna hade det kunnat bli en bra spridning på magsjukan!
Vi svängde förbi hos Fin-Turken så jag fick med mig handsprit till bilresan hem med de två som umgåtts med smitthärdarna i flera timmar. Jag fick även 10 vitpepparkorn att svälja. Det kan ha varit 10 senapskorn, de låg nämligen i en omärkt plastpåse.

Så Stockholm – Sundsvall tur och retur på ett dygn. Nu ska jag sitta i karantän och hoppas att jag inte har smittats. Det är ju 48 timmars inkubationstid, så jag känner mig inte säker förrän på måndag.

Kommentera

