Jag utger mig inte för att vara teknisk, men idag har jag nog slagit alla personrekord.

Först skulle jag skriva ut ett virkmönster. Mönstret var på en finsk hemsida. Jag markerade den engelska översättningen och tänkte att jag nöjer mig med att skriva ut den. Lämnade rummet med skrivaren i några minuter, och när jag kommer tillbaka så bara vräker skrivaren ut en massa sidor! Det visade sig att jag inte skrivit ut bara det markerade, utan hela blogginlägget. Och det var tydligen komplicerat, för det var massor av kommentarer om hjälp med vissa delar av mönstret. Jag fick stopp på skrivaren, som tur var!

På kvällen var det dax för nästa tekniska tabbe. Det här med smoothiesar är inte något som jag tycker är busenkelt att sno ihop. Idag var inget undantag. I torsdags körde jag blendern så att den började gå jättelångsamt. Så jag tänkte att den skulle få vila (om den ens överlevt!) och plockade fram blender-delen till min matberedare. Det hela gick mycket bra. Tills jag såg att det blev mer saft under blendern, mot själva motordelen till än i själva tillbringaren! Plockade fram mixerstaven, men mindes hur den luktade plastbrand sist jag körde den så jag hällde över allt från blender-tillbringaren till själva matberedaren och körde klart med knivarna. Klart enklast hittills! Kommer nog alltid att köra den hädanefter.

Kommentera

