Idag har jag besökt Naprapathögskolan.

Huvudvärken måste bort, så idag bokade jag in mig för behandling på Naprapathögskolan. Jag fick träffa Atle. En snygg och trevlig norrman som gjorde sin sista patientbehandling på mig. Alla naprapatstudenter som jag träffat där är snygga norrmän när jag tänker efter!

Atle frågade en massa om huvudvärken, bettskenan, käkarna och nacken. Så satte han igång. Mina ögon tårfylldes av smärtan när han tryckte på olika muskelfästen på axlarna och i nacken. Trots att jag nyss rakat benen så kändes det som om allt hår på benen reste sig. Så tog Atle på sig ett par plasthandskar, och jag hann inte ens fundera på vad han skulle med dem till förrän han bad mig gapa. Snäll som jag är så gjorde jag det. Vilket jag ångrade efter några sekunder! Han fick tag i tre olika muskler som han tänjde ut i omgångar. Jag fick blodsmak i munnen, och jag fick verkligen koncentrera mig på att 1. inte sluta andas och 2. inte bita honom i fingret!
Den återstående behandlingen bestod av hårdhänt massage, som kändes som en skön spa-behandling jämfört med det jag just gått igenom. När jag satte mig upp såg jag stjärnor, men jag har inte varit så avslappnad i käkmusklerna på drygt tre veckor.

Den snygga Atle tackade för en mycket intressant sista behandling. Tror jag det, inte alla dagar man får massera någons käkmuskler genom munhålan.

4 responses to “Idag har jag besökt Naprapathögskolan.

  1. Oj, visste inte ens att en kunde massera i munnen?! Hoppas det gjorde dundernytta.:)

  2. Då är det är inte läge och fråga om jag får öva käkledsbehandling på dig nu va…? 🙂

Kommentera

