Har stickat ännu en halsduk.

150222_01
Den här gången var det Nina som ville ha en halsduk. Hon köpte garn. Och jag stickade. Sedan bjöd hon på god middag när jag levererade. Bra deal! Det bästa av allt var att jag fick tillbaka min pyssel-inspiration. Jag har suttit hemma och stickat lite på måfå de senaste veckorn, utan att ha ett tydligt mål med vad jag vill åstadkomma. Jag kan bara inte låta händerna vila, men vet inte vad jag velat göra. Nu har jag fått tillbaka inspirationen!

Nu ska jag bara skriva ner hur jag gjorde, så jag slipper repa upp en massa gånger och sen ringa syrran och be henne mäta på sin halsduk som hon fick i julklapp.

Så. Beskrivning av halsduken:
48 maskor. 10 nystan Eskimo, eller liknande ullgarn. Stickor 8 (tror jag, bäst jag går och kollar). Tur jag kollade, för det var 10:or! Sticka till garnet tar slut och sy ihop. Färdig!

150222_06
Så här fint är det alltid hemma hos Nina! Därför jag gett henne taggen Årstasfinastehem på Instagram, kolla vettja!

4 responses to “Har stickat ännu en halsduk.

  1. Åh, älskar den mycket enkla och korta beskrivningen 🙂 Plus mkt tjusig halsduk!

    • Ja, varför krångla till det 😀
      Trodde jag mindes det sedan jag stickat en. Insåg efter ett tag att det enkla inte behöver vara lätt att komma ihåg!

  2. Den är bäst! Och du!

Kommentera

