En liten hund. En liten människa. Och ett stort paket från Formbar.

150304_01

När jag lämnade mitt headset på jobbet hämtade jag upp Milou. Vi åkte till Posten och hämtade ut ett paket. Det var Stelton-termosen jag vann i måndags från Formbar. I världens största paket! Jag var tvungen att öppna det på Liljeholms Torget, stoppa termosen i handväskan och slänga kartongen och bubbelplasten.

150304_02
Jag och Milou skulle nämligen hämta upp Fines på förskolan, och det är pyssligt nog med en nästan 4-åring, en liten hund, galonisar och annat som ska med hem. Dagens promenad hem till Fines tog nästan en timme då den inbegrep moment som; klättra i berg (en plogvall som inte tinat bort), Fines hittade flera skatter i form av stenar som hon tog med hem för att måla, en trasig hårsnodd med silverglitter (som jag övertalade henne att lämna), ett smutsigt buntband (som hon också fick lämna kvar) och en slangklammer (även den finns kvar ute i naturen).

150304_03
När vi kom hem till Fines kollade vi in termosen lite närmare. Den är ungefär lika hög som Milou. Och väldigt fin! Sen läste vi nya numret av Bamse som kom med posten idag.

Kommentera

