Nu kör jag analogt.

Och nej, det är inte mina amish-drag som har tagit över. Nej, min digitalbox la helt enkelt av idag. Den var så gammal att garantin gått ut. Att köpa en ny box var drygt en hundring dyrare än att skaffa en TiVo-box, och månadskostnaden på TiVo-abonnemanget var bara 20 kr dyrare. Så, nu får jag vänta 3-5 arbetsdagar på min TiVo-box.
Det tog en halvtimme att hitta var jag skulle sätta in antennsladden! Ett tag trodde jag att jag äger den enda TV:n i världen utan antennuttag. Lyste med ficklampa, googlade, frågade en vän och frågade på Twitter, och fick fram uppgifter om att det skulle vara märkt med två ”hockey-klubbor” (ja, min vän är ett hängivet TIK-fan).

Fick igång TV-bilden i tid att se Antik Rundan!

Kommentera

