S:t Göran.

I förmiddags blev min faster och mina kusiner inkallade på ett möte med läkarna. Min farbror har inte långt kvar att leva. Cancern i levern och en lymfkörtel har tagit över. Jag fick veta när jag kommit hem från jobbet. Slängde i mig lunch, och är nu på väg till sjukhuset. Läkarna kan inte säga om det rör sig om timmar, dagar eller veckor. Med pappa gick det väldigt fort på slutet, så jag vågar inte chansa. Jag vill hinna säga farväl, även om han inte är vid medvetande och ge min faster och kusin en kram.

Tänk, i somras när vi var i Vilhelmina var han så levande. Så stark. Han och Ebba. Nu är hon borta. Och snart också han…

Kommentera

