Planer för en begravning.

Min farbrors begravning har inte varit ännu. I går var jag hos min faster. Vi pratade, grät och mindes. Hon hade fått ett hav av blommor och fina hälsningar. Grannar kom förbi för att se hur hon hade det. När vi ätit middag så körde in min kusins bil till stan. GPS är för fegisar. ”Sväng vänster, vänster, vänster och sen är du ute på nya vägen” sa min faster. Jag körde inte vänster, vänster, vänster. Jag körde efter vägskyltarna. Fick kärringstopp två gånger vid rödlysen, och hamnade naturligtvis inte så smidigt som jag hade tänkt. Nej, jag fick trixa mig förbi vägarbetena vid T-centralen och höll på att bli påkörd två gånger innan jag var framme vid Radiohuset.

Hos kusinen blev det fika. Vi kollade på kläder lämpliga för en begravning. Skrattade och grät om vartannat. Jag kan inte fatta att han inte finns mer.

Kommentera

