I torsdags mulade jag i mig en hel påse Ahlgrens Sura Bilar.

Jag kände hur det ilade i en tand i underkäken redan medan jag åt. Nu har jag fortfarande så ont i den att jag inte kan dricka kallt vatten utan att det ilar i den så tårarna rinner. Och jag kan absolut inte borsta den stackars tanden. Någon som har tips på vad jag kan göra för att lindra?

4 responses to “I torsdags mulade jag i mig en hel påse Ahlgrens Sura Bilar.

  1. Ett knep som fungerar förvånansvärt bra är att blanda typ 1/2 tsk salt i 1,5 dl vatten. Rör tills det löser sej och skölj runt i munnen någon minut.
    Hoppas det ger med sej. Tandvärk är en sån typiskt dålig och jobbig grej.

  2. Fluorskölj säger min tandläkare hjälper mot ilande tänder.

Kommentera

