Stödjande samtal.

Idag var det dax för mitt första sluta-röka-stödjande samtal. Jag har en jättetrevlig läkare, så det var ett väldigt trevligt samtal där vi snackade om synapser, amygdala och septum. Vi pratade om hur lång tid det tar att förändra ett beteende. Hur man kan tänka framåt och förebygga situationer då det kan vara lätt att trilla tillbaka i sitt invanda beteende. Han hade tips på bra appar för att hålla hjärnans olika delar igång för att förebygga demens. (Ja, jag är livrädd för att bli mer förvirrad än jag redan är!) Så fick jag recept på mediciner som hjälper mig att klara av det här. Då abstinensen spelar spratt med min hjärna på natten fick jag tabletter att sova på. Hittills har jag hunnit begrava hela släkten på nätterna, och mardrömmarna har varit både verkliga och fruktansvärt skrämmande. Men det ska det vara slut på nu! Fick tabletter som ska hjälpa mig igenom rättegången om två månader också, annars kan jag känna att det är en avgrundsdjup fallgrop att ramla ner i.

2 responses to “Stödjande samtal.

  1. Håller tummarna att det går vägen!!!:)

Kommentera

