Ibland går tiden så fort…

150426_02
Att jag inte hinner blogga om det som händer, när det händer. Igår var jag till optikern och kollade min syn. Jag tycker inte att jag ser bra, varken på nära håll eller långt håll. Känner mig trött i ögonen och har ofta en molande huvudvärk efter jobbet. Optikern mätte och kollade med allsköns maskiner, och kom fram till att jag inte kan ha så dålig syn som jag upplever. Alltså, jag ser verkligen jävligt dåligt! Så dåligt att jag borde vara betydligt äldre, minst 45. Hon tror att det beror på stressade ögonmuskler i kombination med aningens sämre syn. En förklaring som låter rimlig, då jag tyvärr kunde svara ja på nästan alla frågor rörande stressade ögonmuskler. Jag fick lite starkare linser och några muskelavslappnande övningar för ögonen. Ska tillbaka om två veckor och se om det blivit bättre.

150426_04

150426_03
Efter optikerbesöket gick jag runt hörnet och fikade på mysiga Café Årstafrun med Jessica och Lily.

Kommentera

