Man ska göra det man är bäst på!

150426_05

Och jag är en förman i själ och hjärta. En arbetsledare som gärna delegerar. Jag vägrar att borra i väggarna i min lya. De innehåller nämligen en salig blandning av betong,  stålbalkar, ihåliga väggar som kräver molly-plugg och – som på bilden ovan – plaströr som kan innehålla el eller annat skoj! Per hade satt upp ena String-gaveln när han prickade på plaströret. Hade det varit jag som borrade så hade väggen sett ut som en Schweizisk ost!

150426_07
Nu fixade han det genom att borra lite snett på nåt sätt. Min pysselhörna börjar äntligen få den form och funktion jag vill ha!

150426_06
150426_08
Ett riktigt halleluja-moment var när älgen kom upp på väggen! Jag har inte haft någonstans att måla den, så den fick åka upp på väggen au naturell. Älghornet som jag fick av Finturken för 4 år sedan. Som David Ks pappa planat baksidan av, och AnnaKarins pappa monterat. Mina fina vänner, alltså!

Kommentera

