Lugn de kommer…

Har ramlat ner i ett mörkt, ont, hål efter hemkomsten från Island. Reumatismen mullrar runt i alla leder, fäster inte på något särskilt ställe. Ena dagen är det nacken och knäna. Nästa är det fingrar, käke och en armbåge. För att nästa dag vara handleder, fötter och nacke. Det enda stället som jag har konstant ont i är ena höften. Jag vet inte om det var den värdelösa sängen i lägenheten, den stillasittande flygturen, eller de dagliga långpromenaderna runt Reykjavik som var spiken i kistan på den redan risiga kroppen. Det kan också vara stressen inför rättegången som närmar sig. Vad det än är så har det hela i alla fall resulterat i feber, värk. Har varit på röntgen och besökt läkare sedan jag kom hem. Får snart besked på resultat av undersökningen. Har fått insomningstabletter att ta när jag har som mest ont, smärtstillande fungerar inte, så det är bara att försöka sova bort värken. Har avbokat magdanskursen, och sjukskrivit mig några dagar och bara tagit det lugnt. Jättelugnt.

Nu ska jag sätta mig ner med alla bilderna från resan och se om jag inte kan pilla ihop ett litet reseinlägg. Så håll er till tåls!

2 responses to “Lugn de kommer…

  1. Men blä vad jobbigt 😦 Förstår att det måste vara sjukt tärande att ha konstant ont. Hoppas det bättrar sej illa kvickt!

Kommentera

