Har skedat med Sigge i helgen…

Åkt drygt 80 mil i bil, med sendrag i ena skinkan. Sigge är en stilig herre… som tyvärr är katt. Men han snodde allt täcke, så jag fick sova med en liten filt så det är nog lika bra. Jag har hälsat på en gammal jobbarkompis. Skaffat en ny sambo. Har inte bestämt mig för vilket namn – Hajen eller Jycken – som passar bäst till Snigels nya sambo. Snigel blev i alla fall jätteglad! Hen krumbuktade sig medan jag höll på att söla med akvarievatten i går natt, så den nya sambon skulle acklimatisera sig till mitt lilla akvarium. Jag har varit på 1-års kalas! Där jag kom med en av de populäraste födelsedagspresenterna – en liten gitarr!

150525_02
Så har jag suttit i en kyrka, och tårögt sett mitt fina lilla syskonbarn döpas.

Kommentera

