Tittar till odlingarna.

150527_01
Och det ser bra ut. Väldigt bra till och med! Jag fick en liten planta av Jessica, hon har drivit upp från frö, jag har dock glömt att fråga vad sorten heter. Då jag aldrig har odlat aubergine förut, och jag har hört ryktas att det är en riktig lus-blomma, så jag har varit lite orolig att den ska vara svår. Så på grund av lusrisken så får den stå lite avskiljt från apelsinträdet, tomaterna, jordgubbarna och chilin.

150527_02
Men jösses vad den växer och blommar! Nu ser jag fram emot att få små dvärg-aubergineväxter så jag kan göra baba ganoush och andra mumsiga röror.

 

Kommentera

