Bältan här!

Jag har nog aldrig stått framåtlutad och fotat min egen röv så ofta som jag gjort de senaste veckorna! Bältrosens spridning och vattenblåsornas storlek har noggrant kontrollerats, just med hjälp av min iPhone då jag inte är vig som en ormkvinna. Nu har blåsorna torkat ut, och jag förvandlas sakta men säkert till en amfibie av något slag. Jag hoppas det går fort så jag kan få fortsätta med min medicinering med Enbrel snart. Enbrel är en biologisk medicin (framställt av två humanproteiner) för bland annat reumatiker, som trycker ner det redan hårt ansatta immunförsvaret. Vilket krasst innebär att vill man bli av med bältrosen, så är det bara att vackert avbryta behandlingen till blåsorna har läkt ut. Annars riskera man att det blir kroniskt vilket jag verkligen inte kan rekommendera! Så nu har jag ont. Inte bara av de torkande blåsorna och den molande bältros-värken, utan i mina leder. Om jag inte får börja med Enbrel snart så kommer jag att bli helt söndervärkt och krokig.

Kommentera

