Nu går jag och lägger mig.

Har tuUusen små kliande knoppor på händerna, armarna och axlarna! Fotade och skickade bilder till mamma. Vi pratade lite om kliet. Gick igenom vad jag ätit, har dock aldrig fått någon allergisk reaktion av mat. Eller av nåt annat. Ja, förutom Salazopyrin då. Jag har inte bytt tvättmedel. Inte varit ute i solen och bränt mig. Inte bytt duschkräm. Sen kom vi inte på något mer, så vi kom fram till att det kan försvinna om jag går och lägger mig nu. Det kan även vara bältros. Och är det det så kommer jag att vakna med vätskefyllda blåsor på nya ställen imorgon.

Juni. Det är liksom inte min månad. Förra året fick jag njursten i juni. För tre år sedan fick jag ovannämnda allergireaktionen av Salazopyrin. För nio år sedan tog jag bort en liten knöl i ena bröstet. Även det i juni. Kan man stryka en månad ur almanackan? Bara hoppa över den.

2 responses to “Nu går jag och lägger mig.

  1. STOPPA DETTA! Ibland vill man liksom bara säga till kroppen att för helvete skärpa sig.

Kommentera

