Årets varmaste dag!

150612_04
Satt på mitt kvalmiga kontor, när jag fick ett meddelande från Jessie: ”Kom till lotten!!! Kom kom kom”. Kan inte påstå att jag var särskilt nödbedd, utan hämtade upp Milou direkt efter jobbet och for ut till paradiset!

150612_03
Det växer så det knakar där ute. Man kan inte längre se stugan för äppelträdet och plommonträdet har tagit över helt! Jessie och jag fikade, vattnade och byggde nån sorts plasttält över köksträdgården.

150612_02
Milou visade sig vara en riktig liten ögontjänare! Så fort jag hade koll på honom så höll han sig i närheten. Men när jag fokuserade på att klippa bort vattenskott i äppelträdet, då smet han minsann genom häcken in till grannlotten! Vad han gjorde där är lite oklart. Men när han kom tillbaka var han jordig om framtassarna och huvudet, så jag skulle tro att han påbörjat en tunnel till Kina! Två gånger smet han över dit. Sen fick han sitta kopplad i skuggan under äppelträdet.

2 responses to “Årets varmaste dag!

  1. Vilken idyll ☺

Kommentera

