Glaukom.

Jag har inte vant mig vid att jag har en kronisk sjukdom. Efter 19 år så har jag fortfarande inte accepterat att jag inte orkar lika mycket som mina vänner.

Och, jag håller på att lära mig att min bilologiska medicin ger mig ett immunförsvar som är lika hållbar som blött toapapper.

Jag behöver avsätta mina helger till återhämtning. Just nu handlar mitt liv inte om att uppleva saker och ha en trevlig fritid. Nej, just nu handlar mitt liv om att orka jobba. Orka jobba och hålla mig från att bli sjukskriven för diverse kärring-sjukdomar som den här bältrosen.

Vad står näst på tur? Åsa tippar på grön starr. Och jag sätter inte emot.

Kommentera

