Om man inte har någon ICE då?

Den här frågan dyker upp lite då och då. Och, jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara. Jag har liksom ingen som är min närmsta anhörig. Det kan var på jobbet. Eller när man reser, eller blir inlagd på sjukhus. Jag har ingen som jag kan, eller vill uppge som ICE*, som skulle uppge mig som ICE.
För det är lite samma sak som när man har ett förhållande och säger ”jag älskar dig” för första gången. Det blir lite konstig stämning om den personen om man sagt det till inte säger det tillbaka. Inte då. Inte någonsin.
Och det är så jag känner inför det här med ICE. Jag har ingen att uppge, som skulle uppge mig tillbaka.

*In case of emergency

4 responses to “Om man inte har någon ICE då?

  1. Jag kan vara din ICE, finis!

  2. Regina Duymaz

    ICE= finturken !!!!!!!!!!!

Kommentera

