Allt var inte bättre förr…

Har sett flera gamla klipp med Magnus & Brasse de senaste dagarna. Jag kan alla orden i sångerna. Både sångerna i Varning för Barn och sångerna i Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter. Jag känner igen barnen som man får se ansiktet på i Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter medan någon mycket tydligt bokstaverar barnens namn. Idag på fikat på jobbet snackade vi om gamla barnprogram. Från A till Ö med Hedvig som cyklade på en postcykel, och vars näsan blev lång när hon ljög och låtsades att hon kunde svåra ord. Fablernas Värld. Tjeckiska dockfilmer, Vilse i Pannkakan med Stor Potäten. Karlsson På Taket med fröken Bock och hennes Kuckelimuckmedicin. Svenska Sesam. och Kalles Klätterträd med morfar som satt under trädet och läste tidning… Och Emma, Emma som bara finns bara i fantasin.

Men det här barnprogrammet kom de inte ihåg! Inte jag heller. Tror att jag är för ung, men Sonja är ju född i slutet av 60-talet så hon borde ju minnas. Jag tror aldrig man kan glömma ett sånt program om man en gång sett det! Det hemsöker en nog. Dag som natt.

5 responses to “Allt var inte bättre förr…

  1. Jag är född 1968, men kommer inte heller ihåg det här. TACK OCH LOV. Allt var verkligen inte bättre förr.

  2. Hahaha men jäklar.. Ja det där ska jag se till att Eskil aldrig ser!!

  3. Ja svär!!

Kommentera

