Hur många tomatplantor är för många?

150708_02Indigo Rose

Jag kunde inte tacka nej när chefen frågade om jag ville ha en Indigo Rose. Har redan fyra tomatplantor på balkongen, två Tiny Tim – varav den ena har brett ut sig enormt och redan har producerat tre nästan färdiga tomater! Den andra inte är så tiny längre då den passerat en meters strecket utan att ha knutit sig! (Då min chef är lika förvirrad som jag, så kan det lika gärna vara en bifftomat hon har gett mig.) Så har jag en Sweet ‘n’ Yellow som är lagom liten och både blommar och bär små omogna tomater. I en annan kruka har jag en pytteliten tomat, även den har jag fått av chefen. Den ska också vara mörk, kan inte för mitt liv minnas vad den heter. Ska bli spännande att se vad det blir av den.

Kommentera

