Det kan hända ett jag just blivit hundtrickad…

Eventuellt… En snygg granne satt nämligen på en bänk med en hund, eller granne var väl att ta i. Men han bor i området, någonstans här omkring i alla fall. Han satt precis där gångvägen blir som smalast här utanför. Han hade koll på att jag inte hade min egen hund, visste till och med vad hon var för ras. Han var allmänt surrig. Han som knappt ens hejat när vi stått och väntat på bussen i arla morgonstund. Kan bero på att han nu har semester och fick sovmorgon till 10. Han kanske inte är en morgonmänniska?
Jag var stressad, då jag satt i telefon på vägen hem från jobbet och helt glömde bort att jag inte bor i Årsta längre. Tvärbanan är ersatt med bussar, och vem vet var de går, så jag fick ta vanliga bussen från Gullmarsplan till Liljeholmen, via varenda bostadsområde, så turen hem till Tussen tog tid.
Så när han började surra så blev jag så ställd att jag bara surrade lite och sedan knatade iväg med Tussen, medan han och hans hund satt kvar på bänken.

Kommentera

