Ultraljud is the shit!

Äntligen har jag fått svar på varför jag har en tandvärks-molande höft. Senast förra veckan fick jag både brev och samtal från ortopeden som bedyrade att allt såg normalt ut. Men, den lätta går jag inte på. Jag känner ju för f*n att nåt är fel! Det tog fyra år och lika många skelettröntgen innan jag tjatade hål i huvudet på min ortoped, så han skickade mig på en ultraljudsröntgen. Den visade inte så mycket, så jag fick kontrastvätska insprutat i armen, och då visade det sig att jag har en slemsäck som är enorm i höften. Den trycker på så jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen. Så, nu väntar jag på att få träffa ortopeden så vi får bestämma hur den ska tömmas. Jag struntar i vad de gör, bara de får bort värken och jag får en för ingreppet lämplig bedövning.
Vad jag längtar efter en hel natts sömn…

2 responses to “Ultraljud is the shit!

  1. Att man ska behöva tjata så. Det måste vara mycket billigare att bara göra vettiga undersökningar direkt!

Kommentera

