Det närmar sig.

I fredags förberedde chefen mig för rättegången. Jag fick svära eden och vi gick igenom materialet jag fått från åklagarmyndigheten. Rättegången började idag, men jag ska inte vittna förrän dag fyra. Innan jag vittnar får jag inte sitta med under rättegången.
När vi pratat om rättegången så mådde jag rent fysiskt illa. Jag längtar tills det är över.

2 responses to “Det närmar sig.

  1. Utan att riktigt veta vad det eg gäller så hoppas jag det kommer att kännas som ett avslut och som att du kan gå vidare när det är över. Du fixar det!

    • Jag ska vittna mot ett ex i ett mål gällande grov kvinnofridskränkning. Har hållit mig undan honom i 5 år, vill inte ens vara i samma rättssal.

Kommentera

