Högerhöften spökar. Fortfarande.

Besökte doktor K på ortopeden på Karolinska Huddinge idag. Vi tittade på röntgenplåtar av mina höfter. Både de nya, som är några veckor gamla, och de från 2013. Det har inte skett stora förändringar. Något som dock syns är ett ”hålrum” på båda sidorna ovanför cuparna*, som ska undersökas. *stressknaprar kalktabletter* Jag ska även på datortomografi för att se om det är plast-avskavning som irriterar och därmed fyller en slemsäck. Om det bara är en överfylld slemsäck. Om det är en inflammerad sena. Eller om det är något annat. Vad det än är så är det så stort att det syns med blotta ögat.

Det är inte många veckor sedan jag fick ett brev där samma doktor menade att det inte är någonting onormalt med min höft och ”vi ses nästa år”, det var då det brann i huvudet på mig och jag ägnade större delen av semestern åt att jaga röntgenpersonal och ovan nämnda ortopedläkare.

* Bionic-woman har nämligen dubbla höftproteser.

2 responses to “Högerhöften spökar. Fortfarande.

  1. Pingback: CAT-scan, baby. CAT-scan! | Jag har inte bara en hund

  2. Pingback: Hej världen. | Jag har inte bara en hund

Kommentera

