Idag hände det som inte fick hända!

151007_01

Chefens mobil dog. Stendöd. Då jag är utsedd till ansvarig för mobiler och telefonväxeln fick jag någonting att bita i då vi upptäckte det en dryg timme innan telefontiden började. Chefen hade en iPhone 4S liggande på kontoret. En mobil hon aldrig använt. Så jag började laddade den och pillade sönder SIM-kortet från hennes döda Android. Först ringde jag dock en livlina och kollade att det skulle funka. Kände mig lite som McGyver. Med 30 minuter kvar innan telefontiden började insåg jag att det krävdes wifi för att starta iPhonen. Wifi är någonting vi  i n t e  har på mitt jobb.

När goda råd är dyra är det bra att jobbet ligger nära 7Eleven! Jag slank in dit och kopplade upp mig på deras fria wifi. Jag stod ut i 30 minuter. Doften av nybakade bullar när det var dax för morgonfika knäckte mig innan jag lyckades knäcka iPhonen. Man behöver visst tjata ut den för att få igång den utan iTunes. Jag får stålsätta mig och gå tillbaka imorgon. Idag hann jag nämligen inte få igång den. Chefen fick helt enkelt använda min mobil under telefontiden, och jag fick jobba relativt ostört då jag inte behövde svara i telefon hela tiden.

Kommentera

