Saker jag ofta tar för givet.

Duscha och tvätta håret när jag vill är en sån sak. Idag duschade jag. Med dubbel plast över såret.
Men, på något sätt lyckades jag inte få det tätt, utan jag misslyckades och blötte ner förbandet. När jag bytte till torrt förband började såret att blöda, så det var bara att skynda sig att lägga om med torr kompress och sedan lägga mig ner så jag inte skulle svimma!

Sen låg jag i säkert 10 minuter – minst – och tyckte jättesynd om mig själv. Ren och nöjd. Men lite ynklig.

Kommentera

