Vet inte om jag ska andas i påse, eller andas i fyrkant.

Här om dagen var jag på återbesök på ortopeden. När jag gick ut därifrån visste jag  e x a k t  lika lite som när jag for dit. Eller vad sägs om doktor K’s öppningsreplik: ”Eftersom det inte kommit något provsvar, så torde det inte vara någon fara att tumören är elakartad. För, radiologen har inte ringt dig?”

Sen kollade vi på de senaste plåtarna från datortomografi och ultraljud. Han måste ha provsvar på biopsierna innan han kan bestämma sig för vad som ska ske med den delen av tumören som jag fortfarande har kvar i kroppen.

Jag känner mig bara uppgiven. Orkar inte tänka på hur det blir om det är si eller så. Försöker hålla mig flytande så jag orkar jobba. Flytande utan att tänka. Har ju liksom ingenting att ta ställning till. Är otroligt glad att jag gick mindfulness-kursen förra året, den hjälper mig mycket!

8 responses to “Vet inte om jag ska andas i påse, eller andas i fyrkant.

  1. Men fy så tungt att inte få ett ordentligt svar 😦 Vet egentligen inte vad jag ska skriva men fattar att det är jättejobbigt. Skickar pepp och kramar!

  2. Pepp! kram! Jag hade nog exploderat i dit läge, bra att MFkursen ger dig möjlighet att hantera.

  3. Låter ju himla knepigt med ett sånt besök, varken bu el bä…
    Hoppas du får ett bra svar så snart som möjligt, jobbigt att gå och vänta!
    Skickar massor av styrkekramar till dig från mig!❤❤❤❤❤

    • Jag hade gruvat mig något så vansinnigt. Var så nervös när jag for till Karolinska att jag nästan kräktes.
      När jag inte fick veta något så brast det. Tårarna började trilla när jag stod i kön på Pressbyrån för att betala mitt kaffe.

      ❤ ❤ ❤ ❤

      • Stackars dig, förstår precis hur du kände det, det är ju himla dåligt av dom att göra så här.
        Dom måste ju förstå att du är orolig och att många tankar snurrar och oroar.
        Du hade behövt ngn med dig som stöd, som hade kunnat ryta i och ifrågasätta det hela.
        Hoppas du mår bättre idag!❤

  4. Pingback: När jag gör någonting gör jag det till 100% | Jag har inte bara en hund

Kommentera

