Då hjärnan mest kan liknas vid gröt, så lägger jag upp en lista jag hittat hos Sparkling.

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Oj. Alltså inte ‘Oj’ utan, oj vilken fråga!

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Alltså, ligga bör man… Klart man måste känna någonting för den andra, men det är inte så att jag bara ligger med giftasmaterial…

3. Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio..? Minns inte. Så det var nog ingen höjdarfilm. Minns att det var med Fin-Turken, Robban, Omor och P1 i alla fall. Men sen vette tusan vad vi såg. Har för mig att det var nån grabbfilm.

4. Har du bra självförtroende?
Ja.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Semester skulle sitta fint! Sommarens 9 dagar utan sol kickade liksom inte igång batterierna som jag tömt.

6 Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Läsa en bok om EU-lagstiftning. Käka palt med Åsa. Slänga bort risiga sommarblommor från balkongen.

7. Beskriv ditt utseende.
Tonade håret lite hasselnöts-brunt för en dryg månad sedan. Nu, mer än 3 till 5 tvättar senare, är jag mycket rödhårig.

8. Skriv namnet på någon du ser upp till.
Stina Dabrowski.

9. Någon du har kysst.
Vad är det här för fråga?! Ska jag lista senast kysst? Oftast? Bästa hånglet? Nästa hångel?

10. Har du kvar klädesplagg från när du var liten?
Japp! Har kvar ett par underbara små jeans som är härligt nötta och utsvängda. Till den har jag en t-shirt som pappa köpt i London. Han gjorde alltid det. Köpte t-shirts till mig när han jobbade utomlands när jag växte upp.

11. Den du senast sov över hos?
Det måste ha varit hemma hos Fin-Turken i Sundsvall.

12. Är du nöjd med din profilbild på Facebook?
Har inte Facebook.

13. Vad väljer du, godis eller chips?
Karra! Alla dagar!

14. Pinsammaste minnet från skoltiden?
Jösses. Var ska jag börja..?

15. Hur uppvaktar man dig?
Det har jag helt glömt bort!
Mvh SuperSingeln

16. Har du rykten efter dig?
Säkert! Har dock inte hört nåt.

17. Din absolut sämsta egenskap?
Snarkar. Har jag hört.
Alltså. JAG har aldrig störts av mina snarkningar. Men omgivningen har påpekat att jag kanske låter lite…

18. Din bästa egenskap?
Lojal.

19. En låt du är beroende av?
Annie Lennox – Why.

20. Vad stod det i ditt senaste sms? 
‘Ska kika på det’. P1 kommer ner om några helger och vi ska gå på Stora Stockholm. Obs. Inte min idé.

21. Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
P1, en av de roligaste människorna jag vet. Vi har gått igenom massor, så med honom kan jag både skratta (för att jag har hittat en kokosnöt) och gråta (för att jag inte får upp den förbannade kokosnötsjäveln!)

22. Kan man vara vän med sitt ex?
Oja! P1 och jag har varit vänner längre än vi var ett par. Bara man respekterar varandra och inte klampar på så går det mycket bra! Fikade med Pelle, ett annat ex, här om helgen. Vi har inte setts på 8 år, så nu hade vi massor att surra om. Huvudsaken är nog att man har avslutat en sorts relation, innan man påbörjar en ny. För man kan inte bara mala på och vara tillsammans en dag, och vara vänner nästa dag.

23. Har du kysst en kompis?
Kan ha hänt.

24. Hur ofta dricker du alkohol?
En gång i veckan kanske? Dock inga mängder, det orkar jag inte.

25. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger?
Jag är inte förtjust i droger. Och jag tycker att det är mycket obehagligt att umgås med drogpåverkade personer.

26. Vad hatar du?
Oärliga människor.

27. Hade du kunnat ha distansförhållande?
Ibland undrar jag om inte det skulle vara det ultimata förhållandet för mig? Så hinner jag med jobb, vänner och förhållande. Slipper tråkig vardag, och när man ses så har man sett fram emot det och längtat. Inte ofta jag har längtat efter en partner som kommer hem från jobbet varje dag…

28. Vad handlade din senaste dröm om?
Drömmer mycket mardrömmar nu.
Men, min senaste dröm var jag, Max och Moa på Nobelfesten. Fast Nobelfesten var som en enorm nattklubb där vi tappade bort varandra hela tiden. Max och Moa är barn till min chef på Djuraffären i Norrland. Har varken sett henne, Max eller Moa på nåt år.

29. Vad väger du?
Tre kilo kvar till min matchvikt.

30. Hur lång är du?
167,5 cm.

31. Vilken är den bästa svenska filmen?
Sällskapsresan. Ni vet, den första.

32. De bästa svenska skådespelarna?
Sickan Carlsson! Gösta Ekman. Ingrid Bergman.

33. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter.

34. Ditt humör för tillfället?
Schuukt trött. Nöjd. Lite stressad. Men, mest bara trött.

35. En vacker person?
Har ingenting med utseende att göra.

36. Har du Instagram?
Ja, jag är inte helt världsfrånvänd!

37. Vem kramade du senast?
Min naprapat. Eller, han höll om mig och vred min rygg på nåt sätt. Men det räknas väl ändå. Och, om det inte räknas så kramade jag ju Tomas är om dagen.

38. Vem träffade du senast?
Malin.

39. När slog du dig senast?
Slår i ett hörn av mitt skrivbord varje dag. Har gjort det dagligen sedan i januari. Nu har blåmärket förvandlats till en förhårdnad.

40. Någon du vill träffa?
Skulle ge mycket för att träffa pappa igen. Men, om man bara får välja levande människor så skulle jag vilja träffa min Instagram-kompis Malla och pyssla!

41. När grät du senast?
Grät av lättnad när domen mot mitt ex Mikael blev offentligt. Två år av polisförhör, och en flera dagar lång rättegång tär.

42. Sminkar du dig varje dag?
Försöker. Inser att vinterglåmigheten inte gör att jag känner mig piggare. Lite mascara och läppstift känns aldrig fel. Tillhör dock inte kategorin som sitter i morgonrusningen och sminkar mig på tuben. Nä, har jag inte hunnit med det hemma på morgonen så får det faktiskt vara. Skulle troligtvis peta ut ett öga på mig, eller någon i närheten.

43. Vem är du mest lik, mamma eller pappa?
Ser ut som mamma. Hade mer gemensamt med pappa.

44. Är du helsvensk?
Jag är född i Sverige.

45. En artist du inte gillar?
Jag har lite svårt för Anna Book.

46. En artist du gillar?
Timbuktu. Inte bara för musiken, utan även för hans samhällsengagemang.

47. Vad är det bästa som har hänt dig?
Oj. Det är mycket som jag är så otroligt tacksam för i mitt liv! Min systerson. Mina fina vänner. Flytten ner till Storstan.
Att vara född i ett land som folk flyr till – och inte flyr från!

48. Vad vill du bli när du blir äldre?
151125_01
Min målbild. Och målbilden har jag snott på internetz.

*Skall-Olle, Olof känd för sin envishet. Han levde i byn Skallarna i Medelpad för länge sedan. Jag vet inte riktigt hur vi är släkt. Men släkt är vi.

4 responses to “Då hjärnan mest kan liknas vid gröt, så lägger jag upp en lista jag hittat hos Sparkling.

  1. Åsa och Hasse.

    6. Kroppkakor! Eller det kanske är samma sak fast icke-öländska?

  2. Nu har jag äntligen läst din lista, det tog nga dgr innan tiden kom!;)
    Åh, vad du är go, jag vill oxå träffas och pyssla!❤
    Vi får ta det efter alla helgerna!:)

Kommentera

