Liiindaaa!

‘Jag skulle bara kopiera ett papper så blev den svart!’ chefens förklaring på vad som hände när kopiatorn dog idag. När jag väl fick igång den igen så visade det sig att värmepaketet hade pajat på vår kombinerade kopiator/skrivare/fax.

Jag vet inte riktigt hur det kommer sig att jag får alla tekniska uppdrag, som att sköta mobiler och telefonväxel, jättepjäsen kopiatorn/skrivare/fax och frankeringsmaskinen. Jag är inte det minsta intresserad av teknik. Jag vill bara att det ska fungera, och jag skiter fullkomligt i hur det går till! Något som verkar ha gått mina chefer förbi. Idag fick jag börja morgonen med att läsa av frankeringsmaskinen. Det var en rapport som skulle knappas fram och skickas. Jag klurade länge på hur jag skulle göra. Det visade sig att vi hade inte mindre än tre manualer, varav två var till modellen vi hade för några år sedan! Knapparna var inte de minsta lika.

Nu i kväll har jag beordrat nedläggning och omstart av delar av telefonväxeln. De delarna som har strulat sedan fredagen den 13/11 då jag uppdaterade den och bytte ut alla mobilerna på jobbet. Jag skulle ha tänkt mig för och startat upp allt på måndagen efter istället! Ja, jag är vidskeplig.

Nästa gång jag skriver på ett anställningsavtal ska jag akta mig för formuleringar i arbetsbeskrivningen som ‘på kontoret förekommande uppgifter’ t ex. Det är alldeles för luddigt.

Fast jag gillar mitt jobb! Mycket. Det är bara teknik jag hatar!

Kommentera

