Mask i soffan? Jag har lösningen!

151130_01

Här om dagen köpte min kompis Jessie en begagnad skinnsoffa. Hennes soffa såldes i rask takt. Den nygamla soffan transporterades hem. Och väl hemma insåg hon att den inte var helt fri från diverse dofter. Eller dofter… Den stank rök! Hos skurade den i vild panik i vad hushållet hade att erbjuda, vilket var ättika och WC-rent. Doften av rök försvann inte. Däremot upptäckte hon att det även luktade bajs på ett ställe. Det var då jag fick ett desperat meddelande där hon undrade om jag hade något tips på vad hon kunde göra. Jag konsulterade naturligtvis mina husmoders-tips-böcker! Den första boken, Rent Hemma av Natalia Marshall förespråkade ättika. Men, det hade ju Jessie redan testat.

151130_02

Så jag gick vidare till den andra boken, Thora Holms ABC för Hemvård öppnades. Hur jag än letade så fann jag inget skrivet om cigarrettrök. Det ansågs väl förmodligen inte vara ett problem. Hittade däremot ett annat tips som inte hör till de vanliga!

151130_03

Meddelade Jessie om att om hon, mot förmodan skulle upptäcka även mask i soffan, så hade jag ett fantastiskt tips! Eller vad säg som följande tips; ”Mask i möbler kan avhjälpas om man indränker möbeln med fotogen. I handeln finns även DDT-preparat som sprutas in med hjälp av en spruta.”

 

2 responses to “Mask i soffan? Jag har lösningen!

  1. Briljant! Jag som alltid undrat vad man ska använda all den där gamla DDT’n som står i skåp och på hyllor, nu vet jag! 😉 😀

Kommentera

